Tervislik Suhe Toiduga

Tervislik Suhe Toiduga!

     Enda füüsilise ja vaimse mina eest tuleb väga head hoolt kanda. Sa pead iga päev ja igal hetkel just iseendaga kõige paremini läbi saama. Tervis on ääretult oluline ning meil on valik, kas endale väga palju kahju või just head teha ning seda nii treenides kui toidulaual. Seega miks on minu arvates oluline tervislik suhe toiduga?

Mis on sinu eesmärk oma tervisega üldiselt?

Tervislik suhe toiduga on tõepoolest eesmärk, millele me kõik võiks ja peaks rohkem tähelepanu pöörama. Kõigil on erinev arusaam, mida võib ja mida just ei tohiks tarbida. Mina ütlen, et siin ei ole tegelikult õiget vastust. Kõik oleneb sinust ja su eesmärkidest, mida sa oma keha ja tervisega saavutada tahad. Olen täielik tasakaalu ja mõõdukuse  pooldaja. Mu eesmärk on hoida oma vaimset ja füüsilist tervist ning areneda, kuid siiski nautida elu ja head toitu. Mitte, et raskelt ja tublilt treenivad profisportlased seda ei teeks. Vastupidi nad on tõepoolest ääretult tugevad ja tublid. Antud hetkel on mul lihtsalt teistsugused eesmärgid. Ehk on ka Sinul?

Vähem stressamist, rohkem positiivsust

Ära muuda oma tervist ja suhet toiduga kinnisideeks! Eriti puudutab see naisterahvaid ja noori tütarlapsi, kuid usun, et ei puudu siit ka meesterahvad. Elu ei ole selleks, et igal hetkel mõelda, mida ma nüüd tohin süüa kui palju. Kas tõesti on kõik mu raske töö ja vaev rentslist alla läinud? Isiklikult võin öelda, et ma ei kaalu ühtegi toitu ega otseselt keela endale midagi. Üritan olla iga päev rõõmsameelsem ja suhtuda toitu tervislikult. Ma pole selles ideaalne, kuid annan parima! 

Tee suurem osa ajast paremad valikud

Kuidagi on nii, et kui miski on sulle kättesaamatu, siis kohe jubedalt tahaks just seda! Seepärast ma ei keela endale midagi, vaid proovin leida alternatiive. Krõpsude asemel juurvilju ja kreeka jogurtist dipikastet. Jäätise ja kommi asemel puuvilju või smuutit. Proovi olla leidlik ja tee pisikesi muudatusi enda toidulauas. Loomulikult ei ole need valikud just alati nii perfektsed. Luba endale vahel midagi head. Üldiselt ajapikku sa enam isegi ei taha mingeid ebatervislikke näksimisi nii palju enam teha. Katseta ja avasta uusi ning põnevaid alternatiive. Ole leidlik!

Muuda enda suhtumist toitumisse ja oma tervisesse positiivsemas suunas. Katseta uusi maitseid, too midagi teistsugust ja põnevat toidulauale. Ära muuda seda enda vaenlaseks. Mõtesta oma tegevus ümber isiklike eesmärkide suunas ja ära tekita endale rohkem lisa stressi kui seda tegelikult vaja.

#LeiaSeeOma 

 

Kirsti Vaikla