Söö end ilusaks

Söö end ilusaks!

Et juuksed läigiks, alusta hommikut kausitäie kaerahelbepudru või kaerahelbeid sisasldava müsliga.

• Põhilised B-grupi vitamiinide allikad on liha, spinat, spargel, kaunviljad, kartul, tatrapuder, õllepärm.

• Rauda sisaldavad loomamaks, hirsipuder, mereannid, peet, tomatid, õunad, viinamarjad.

• Vaske võib leida mereandides, munades, kuivatatud puuviljades, piimatoodetes.

• Tsinki on hulgaliselt idudes ja kliides, munades, pähklites, leht- ja juurköögiviljades.

• Merikapsas ja kala on rikkad joodi poolest.

• Lihasült, kalatarretis ning teisedki road, mis on valmistatud želatiiniga „maitsevad“ juustele kõige enam.

• Soja sisaldab östrogeenile keemiliselt sarnaseid aineid, mis aitavad juustekadu ja muude vananemisnähtude ilmnemist edasi lükata. Need olid mõned nipid, mida silmas pidades võiks oma toidulaua üle vaadata kui soovite, et teie juuksed säraksid nag

söö end ilusaks

Nahk – Sisemuse peegeldus

 Väga paljud meist on hädas nahaprobleemidega, kes vähemal, kes rohkemal määral ning on levinud arvamus, et akne on murdeealisuse tunnus. Tegelikult aga nii ei ole. Ka täiskasvanutel võib esineda aknet ja ka teisi nahaprobleeme, mis on seotud väga tihedalt toitumisega. Hiljutine teaduslik uuring tõestas, et toitumise ning akne vahel on selge seos. Vältides kiirete süsivesikute ja piimatoodete tarbimist, on võimalik vähendada tunduvalt akne hulka.

     Akne, mida tuntakse ka nimetuse all vistrikud, on peamiselt küll murdeealiste probleem, kuid tihti vaevlevad selle käes ka murdeeast üle saanud inimesed. Akne all kannatab keskmiselt iga kolmas teismeline . Probleem tekib nahal paiknevate põletikuliste rasunäärmetega. Suuremad rasunäärmed asuvad näonahal, rindkerel ning seljal – need on ka kohad, kus akne tavaliselt paikneb. Kuna akne mõjutab elukvaliteeti ja sotsiaalset lävimist otsivad tihti inimesed sellele ravi arsti juurest. Kiirelt mõjuvaid kangeid tablette sovib koheselt proovida nii mõnigi patsient, kuid on tõde, mida arstid meile nii kergelt ei räägi. Nimelt on akne ja nahaprobleemid seotud väga tugevalt toitumisega. Head dermatoloogid ütlevad, et nahahaigusi ei ole üldse olemas. Kõik haigused, mida me näeme, on seotud siseorganitega. Peamine naha mure on sügelised ja verd imevate putukate hammustused. Kõik muu on seotud soolestiku, lümfi ja teiste siseorganite haigustega ja muidugi toitumisega. Teadlased on ka välja uurinud milliste toiduainetega peaks piiri pidama, kui on probleeme nahaga. Nimelt ei tohiks liialdada kiirete süsivesikutega , milleks on: maiustused, karastusjoogid, koogid, jäätis, aga ka sai, valgest jahust tehtud makaronid ning teised suhkrurikkad toiduained.


söö end ilusaks toidujaht.ee

Akne ja nahaprobleemide korral: 

  • Söö rohkelt köögivilju, marju ja puuvilju. Söö igaks söögikorraks aedvilju, marju ja puuvilju, loobu maiustustest. Varieeri värve, nii et sööksid iga päev võimalikult palju erinevat värvi puu- ja juurvilju, näiteks kollane paprika, basiilik, punased tomatid, lilla suvikõrvits. Eriti positiivselt peaksid mõjuma rohelised lehtköögiviljad ning lillat ja punast värvi aedviljad.
  • Eelista külmpressitud õlisid nagu rapsiõli, pähkliõli, oliiviõli ning vähenda margariini tarbimist.
  • Joo rohelist ja valget teed.
  • Söö iga päev veidi pähkleid, vali erinevaid sorte.
  • Probiootika aitab vähendada põletikku.
  • Väldi kiireid süsivesikuid nagu karastusjoogid, maiustused, koogid, jäätis, sai, valgest jahust makaronid, valge riis. Vali nende asemel täisteraleib, tume riis ning täisterapasta.
tervislik toit toidujaht.ee